Knjizara Interliber.com  
  Danas je u katalogu 15893 knjiga.    Read in English Lista za kupovinu Pomoc
Oblasti/Zanrovi Religija, teozofija Islam
Naslovnica knjige Islam i nauka : Bog postoji i opominje ljude - Mehmed  Sadovic - ISBN 9789958916151

Procitali ste knjigu
Islam i nauka : Bog postoji i opominje ljude?

Islam i nauka : Bog postoji i opominje ljude
: Religija i nauka, dva saborca u borbi za opstanak i razvitak covjeka na zemaljskoj kugli

Autor: Mehmed Sadovic
Izdavac: Prosperitet ; Sarajevo, BiH; decembar 2012.
ISBN-13: 9789958916151
Jezik: bosanski; meki uvez; 368 strana; 20 cm
Raspolozivost: isporuka odmah

Online cijena: 23.40 KM (17.33 USD)

Dodaj u Listu za kupovinu


  

O knjizi
Citajuci ovu knjigu shvatio sam u prvom redu da pred sobom imam djelo jednog uvjerenog vjernika islama i to onog koji se veoma mnogo trudio da razumije smisao i znacenje njegove vjere u punom smislu rijeci, tj da se u njegovom slucaju ne radi o tradicijskom i konvencionalnom vjerovanju, nego o produbljenom vjerovanju u kojem se vjernik, u skladu sa naputkom iz kur'anskog teksta - da nastoji da razumije - , trudi da bude i postane jedan od onih koji razumiju ono u sta vjeruju. To je visi oblik vjerovanja koji stoji u vezi sa poimanjem islama i nacina kako se uspostavlja odnos izmedju vjernika i Allaha dz.s. Misaoni ili umstveni odnos je jedan i za njega su nuzne veoma velike i slozene pretpostavke, a prije svega razvijena sposobnost misljenja, dok kod t.zv. puta srca, gdje se Allah dz.s. prihvata neposredno osjecajem, nuzno samo cisto srce. Ocito da je Sadovic osjetio unutarnju potrebu da od vjernika srca postane vjernik uma, odnosno da umstveno shvati i razumije bit Allahovog dz.s. bica, njegovu namjeru sa stvaranjem svijeta i covjeka. U cilju ostvarenja svoje zamisli, Sadovic se odlucio na veoma tezak intelektualni i duhovni put,t.j. on se odlucio da uporedi kur'anske istine o osnovnim pitanjima bozje naravi, svijeta i covjeka, i o smislu ljudskog zivota na zemlji, sa istinama do kojih u tim pitanjima dolazi moderna nauka. Naravno, ta ga je namjera suocila sa veoma teskim i slozenim problemima. Naime, Kur'an objavljuje istine i ne dokazuje ih, a nauka je prisiljena prvo, utvrdi predmet o kojem govori, a zatim da dokaze ono sto o njemu tvrdi, i da to bude eksperimentalno verificirano. Kur'an se poziva na bozju moc, koja je beskrajna i koja se kao takva i ne moze dokazivati u ljudskom iskustvu nego se dokazuje putem cuda i u ukupnosti sudbine svijeta i ljudstva. Kad se ima to u vidu, onda je veoma tesko praviti poredjenje izmedju prirode kuranskih i ljudskih istina, mada to ne znaci da koincidencije u tvrdnjama nauke i vjerskim istinama ne mogu postojati i da one nisu znacajne. Naime, nad objema istinama stoji cinjenica da su nastale djelovanjem jedne ogromne i bezgranicne moci koja se ispoljava i kao nosilac opceg zakona ustrojstva svijeta, ali ujedno i izvor regulatornih principa njegovog postojanja, kao sto se i u ljudskom svijetu ta moc izrazava u kontrastu izmedju nebeskih beskonacnosti, kojih smo svjesni na prvi pogled, jer je nedostizno nebo nad nama kao ocit dokaz postojanja beskonacnosti, i nase potrebe da sa njima budemo u kontaktu, a svjesni smo da taj kontakt moze da se ostvaruje samo tako da nase ponasanje bude u skladu sa tim opcim i svemocnim zakonima cjeline.

Mogu da preporucim svakom ko ima dovoljno interesa za najvisa duhovna pitanja da strpljivo procita ovo Sadovicevo djelo. Ono zavredjuje trud a meni je pricinila radost vec sama cinjenica da medju nama postoje i ljudi kao sto je gospodin Sadovic, a pogotovo me raduje cinjenica da je Sadovic porijeklom iz Trebinja, pa je on svojstveni dokaz da ona duhovnost, koja je sijala stotinama godina iz Trebinja, nije umrla, mada su je iz Trebinja protjerali. (akademik dr Muhamed Filipovic)

Knjigu pod nazivom 'Islam i nauka' moguce je citati na vise nacina i iz razlicitih percepcija. Ja je vidim kao generacijski jaz i bunt mnogih koji su zivjeli u prijelomno vrijeme dvadesetog stoljeca. Naime, zaneseni idejama mladosti i poleta, zelje za pravljenjem boljeg i pravednijeg svijeta, nosene su generacije mladih ljudi, koji danas, na kraju dvadesetog i pocetku dvadeset prvog stoljeca sumiraju rezultate svojih ucinaka, domete svojih ideja, za koje su ginuli, i u koje su istinski vjerovali. Ideje su bile zanos, polet, prividna stvarnost, a na kraju su ostali rezultati, rasprseni, izgubljeni u zabludama mnogobrojnih ideja raznih autoriteta, imaginarnih mocnika i nepravednostima sistema. Rusenje iluzija je povratak na vec provjereni prostor vjerovanja u provjerene historijske vrijednosti i istine. Tema sudbine tako dominira i nadomjesta prostor idealnog i idealizirajuceg, koje je je nosilo Sadoviceve generacije. Neki su ranije uvidjali protivrjecnosti i nedorecenosti, zablude i sistema i autoriteta, i moci i privilegija, nasuprot sudbine covjeka i njegovih nevolja. Neki to ni do.danas nisu shvatili, ili su ostali zarobljeni u dogmu, iz koje ne mogu ili nisu mogli izici. Neki, medju njima je i Mehmed, smogli su snage da pogledaju sebe , da vide ili propitaju datost ili usud, nasuprot svog misljenja i kolektivnog djelovanja. Taj put Sadovic preispituje kriticki, kroz ideale mladosti, i idealisticki sistem kroz moc autoriteta koji samom idealizmu pripisuje i osjecanja praznog prostora koji ostaje covjekov za misljenje a nekada i za postupanje. Manje-vise, raspolucenost i konfuzija vraca nas onome sto je realno, a to je vjera i covjekova mjera stvarnosti. Vjera opominje, pomaze da se oslobodimo zabluda, da ostavimo maske i zemaljski autoritet iza sebe i da velicinu vidimo u moci i snazi bozanskog kao natprirodnog.

Covjekovo prokletstvo gledanja, postupanja, sumiranja sebe u vremenu i prostoru je datost misljenja, ali samog, kritickog, koji ima snage da se osvrne na taj put onakav kakav je on bio. Takav odnos mogu imati ljudi poput Sadovica, koji je intelektualac, ali sa bogatim zivotnim iskustvom, covjek koji razumije dogmu ili ideju, snagu volje i moc pravde i istine. Istina je u spoznaji i u nauci u covjekovoj svjesnoj djelatnosti. Da bi imali snagu ciste ideje moramo imati vodilju spoznaje koja je eticka ili naucna. Najvece eticko nacelo pomocu kojeg se covjek upravlja prema svjetovnim poslovima nalazi se u istinskoj vjeri. Zato ne cudi naslov knjige 'Islam i Nauka'. Dva znacenja koja imaju isti smisao spoznavanja covjeka, prostora, dobrobiti, zabluda i kazni, covjekovog odnosa prema drugima i prema samom sebi. Ne samo na naslov, vec i na sam sadrzaj mnogi bi mogli dati prigovor koji bi se ogledao u iskljucivosti, jer je religija dogma, prihvatanje ucenja kao takvog bez kritickog, dok je nauka sumnja u postojece do spoznajnog i potvrdjenog. Sadovic zapravo vjesto razumjeva i smjesta znacenje vjere u prostor covjekove biti i nauke kao opceg dobra za covjecanstvo. I vjera i nauka su istine koje simboliziraju moc i dobro, covjeka i prostora, dosege dobra i velicine zla koje je u covjeku ili sa njim. Mjera stvari zivota se ogranicava nadnaravnim mocima ali i naucnim mogucnostima. Ogranicenja su nuzna i jednom i u drugom pogledu. Moc je bozanska nad covjekom i prirodom, dok moc nauke covjek mora ograniciti, inace ce sebe dovesti u opasnost. Ta moc nije individualna, vec sistemski smjestena u prostor sistema i legislativnih normi kojima sistem vlada. Covjek je u sistemu jedinka, bespomocna, bez obzira na procedure i odredjenja. U svojoj nemoci okrece se vjeri i bozanskoj volji.

Druga odlika je, po meni, vaznija, a ona se ogleda u jednom dosta originalnom Sadovicevom pristupu u razbijanju ili razotkrivanju stereotipa o vjeri kao dogmi. On vjeru razumjeva kao uputu za zivot covjeka u datom vremenu i prostoru. On zato smatra da je Bozja Knjiga suvremena i prikladna za covjekov odnos prema stvarima koje su materijalne i nematerijalne i koje su prolazne. Sadovic se kroz svoj rad suprostavlja prizemnom i nestvaralackom ulemskom tumacenju i pristupu religiji i njenim vrijednostima. Dogmatika koju oni najcesce rabe suprotna je vremenu dalekoseznosti temeljnih Kuranskih poruka i znacenja. Argumentaciju on za te svoje stavove nalazi u nauci i njenom odnosu prtema stvarima u prirodnim blagodatima koje daje covjeku. Nauka tako nije u sukobu sa religijom vec svoje uporiste nalazi u velicini koje daje sama religija i princip samog vjerovanja.

Na neki nacin ova knjiga prestavlja prvijenac u slobodnijem iskazu i gledistu na religiju i njen hod bez monopola posrednickih institucija koje religiju prigrabljuju sebi i svom ekskluzivitetu na tumacenje i poimanje. Ta sloboda je spoznaja da je vjera covjekova datost na privatnost bez obzira na drustvenost i njen javni znacaj. Kao sto god covjek postoji, postoji i njegovo pravo da vjeruje, da raumjeva vjeru i ljubav prema Bogu, da iskazuje i razumjeva poduke i poruke izvorno i bez ustaljenih sema i dogmi koje su stereotip i strepnja nad onim sto je radost i moc volje kao covjekovog osjecanja i potiskivanja u zaborav, nasuprot krutih sema i zadatih znacenja.

Iz Sadovicevih se stavova da vidjeti da, koliko god je religija stradala od sistema vlasti i njihove nedmenosti, nadmoci, toliko su vjernici sputavani i onemogucavani u misljenju i razumjevanju religijskih znacenja i dosega dobrog od samih religijskih institucija koje su sebi, kao ljudska datost prigrabile monopol na zastupanja i tumacenja izvornosti. Do tog je dolazilo ne samo u jednoj religiji, vec je to karakteristika evropskih ili dominantnih religija koje se susrecu, potiru ili onemogucavaju da egzistiraju u svojoj slobodi i izvornosti.

Religijske slobode su bitne drustveneili demokratske. One su tako sastavni dio covjekovog prava na misljenje, vjerovanje, ali i postupanje. Puna je nasa bliza i dalja proslost osporavanja, potiranja i onemogucavanja covjeka da vjeruje, postupa i misli. Nasuprot individualiteta, dominaciju je imao drzavni ili religijski kolektivitet. Obadva kolektiviteta su se susretali u prevelikoj ideologizaciji i manipulaciji covjekom. Prostor i demokratsko vrijeme donose da covjek ima pravo da misli, osjeca, da ima pravo da vjeruje i razumjeva na svoj istinski nacin bez posredovanja i uredovanja onih koji zele monopol na vjeru i covjekovo osjecanje. Iako siroka tema, Islam i nauka su globalnog ili planetarnog znacenja, kod Sadovica se mogu razumjeti ako se citaju u sadasnjem, a ne davnasnjem vremenu, ako se ideje razumjevaju na datom prostoru i podneblju razumjevanja vjere i nauke kao dobra za covjeka i nuznosti njegovog opstanka. I jedna, i druga vrijednost, dakle i vjere i nauke, ogleda se u podudarnosti kao datosti covjekovog nadanja i traganja za znacenjima istina, razlicitih duhovnih ili materijalnih, ali u njihovoj podudarnosti u smislu egzistiranja i vrednovanja covjeka i njegovih postupaka. Zato smatram da je knjiga dobrodosla i to kao kriticki osvrt i dijaloska osnova za razumjevanje sebe u stvarnosti i covjekove bozanske datosti, da misli i da djeluje u skladu sa nacelima koji ga omedjuju u nauci ali i u vjeri. (Prof. Dr. Salih Foco)

Preporucujemo
Knjiga Muslimanska imena i njihova znacenja - Sefik Kurdic
Muslimanska imena i njihova znacenja
Sefik Kurdic
Online cijena:
16.01 KM

Knjiga 101 Zen prica : - Pol Reps
101 Zen prica :
Pol Reps
Online cijena:
9.75 KM

Knjiga Tefsir imama Kurtubija - Muhammed el-Kurtubi
Tefsir imama Kurtubija
Muhammed el-Kurtubi
Online cijena:
35.01 KM

Knjiga Medicina srca i duse - Ibn Qayyim Jawziyya
Medicina srca i duse
Ibn Qayyim Jawziyya
Online cijena:
25.00 KM

Knjiga Raj zaista postoji - Todd Burpo
Raj zaista postoji
Todd Burpo
Online cijena:
21.00 KM






Podsjetnik


Budite u toku!

Za redovne obavijesti o novim izdanjima, promotivnim ponudama ili Prilici dana, dana prijavite se za e-mail newsletter Budite u toku!
 




Katalog: Naslovna | Nove knjige | Bestseleri | Knjige s popustom | Polovne i antikvarne knjige
Vas Interliber: Lista za kupovinu | Budite u toku! | Trazite knjige? | Esejistik@
Mapa websitea: Oblasti/zanrovi | Autori | Izdavaci |
Saradnja: Vasi prijedlozi su dobrodosli | Zelim prodati knjigu
-
Kako radimo: Prvi put ste ovdje? | Isporuka, cijene, rokovi | Pomoc | Pomogli su
Kontakt: info@interliber.com | Telefon: ++387 33 921 182 | Nasa adresa | Copyrightę 1998-2014 Interliber d.o.o.